top of page
  • תמונת הסופר/תPET DI

ג'סי - נדידה אברנטית של תולעת פארק לעמוד שדרה


תיאור המקרה:


ג'סי, כלבה מעורבת מעוקרת בת שנה וחצי מאזור המרכז, מחוסנת באופן מלא ומטופלת כל חודשיים לתולעת הפארק, ללא היסטוריה רפואית.

ג'סי הופנתה למחלקת נוירולוגיה בחוות דעת בשל מופע אקוטי של כאב גבי וצליעה על רגל שמאל אחורית שהחלה כיומיים לפני ההגעה, עם אפיזודות של משיכת הרגל.


בעת ההגעה למרכז המומחים חוות דעת ג'סי נבדקה בבדיקה פיזיקלית ובדיקות מעבדה והודגם כי המדדים החיוניים וממצאי הבדיקה הפיזיקלית היו תקינים ובדיקות הדם (ספירה+כימיה) תקינות.

לאחר מכן ג'סי עברה למחלקת נוירולוגיה להמשך בדיקות. הבדיקה המנטאלית של ג'סי הייתה תקינה, עצבים קרניאלים תקינים, רגליים קדמיות ללא חוסרים, רגליים אחוריות - ימין תקינה, שמאל פרטית עם CP מוארך. רפלקס משיכה תקין ורפלקס פטלה מעט מוחלש עם כאב משמעותי באזור לומברי אחורי.


 הדמיית ציטוולוגיית נוזל עמוד שדרה של כלב
ציטולוגיית נוזל עמוד שדרה

במהלך שהותה של ג'סי במחלקת נוירולוגיה, ג'סי ביצעה דיגום נוזל עמוד שדרה (CSF - Cerebrospinal fluid), בבדיקת נוזל חוט השדרה נמצאו 300 תאים למיקרוליטר, רמות חלבון תקינות, במשטח - אוכלוסיה מעורבת של אאוזינופילים (30 אחוז), מקרופאגים ונויטרופילים.


 
סריקת MRI של כלב מדגים באזור הלומברי
באזור הלומברי MRI סריקת

לאחר מכן עברה ג'סי לבדיקת MRI. במהלך הסריקה באזור הלומברי של ג'סי נראה שקיימת נפיחות בחוט השדרה בחוליות L4-L5 ומצב של היפר-אינטנסיביות מדולרית, אשר מחשיד להימצאות תולעת הספירוצרקה לופי - תולעת פארק והיווצרות דלקת.



 
סריקה בחתך טרנסוורס של חוליה

על פי ממצאי הבדיקות (CSF+MRI) נראה כי ג'סי סבלה מדלקת של חוט השדרה על רקע נדידה אברנטית של תולעת הפארק דרך חוט השדרה (intramedullary). כתוצאה מהנדידה נגרמת תגובה דלקתית בחוט השדרה אשר עשוי להוביל לחסרים נוירולוגים והמטרה כעת הייתה טיפול כנגד התולעת ועצירת התהליך הדלקתי הנלווה. הסיכוי בשלב זה לחזרה לתפקוד נורמלי גבוה מאוד, כיוון שהתהליך הדלקתי בחוט השדרה עדיין הפיך ובהסתברות גבוהה שעדיין אין נגיעות וגרנולומה בוושט.

ג'סי שוחררה הביתה עם המשך טיפול מונע לתולעת הפארק, סטרואידים ומגיני קיבה, בנוסף הומלץ על תחילת טיפול פיזיותרפי בהקדם האפשרי.

bottom of page